Online aanwezigheid van uw bedrijf in 3 stappen

Steven     15.09.2019

Onder het motto ‘stap voor stap’, zijn hier drie acties die je zelf kan nemen. Met deze acties zet je bedrijf zijn eerste stappen online. Je hebt hierbij geen uitgebreide website of webshop nodig. We geven je ook links naar de bijhorende profielpagina’s.

  1. Maak een profiel van je bedrijf op Facebook
  2. Zet je bedrijf online op Google My Business
  3. Creëer nuttige inhoud voor jouw klanten

Maak een profiel van je bedrijf op Facebook

Facebook is een uiterst populair sociaal platform en daar kan ook jouw bedrijf van profiteren. Maak via Facebook een eigen bedrijfspagina aan om jouw bedrijf zichtbaar te maken voor Facebook gebruikers. Via zo’n bedrijfspagina kan je alle belangrijke informatie delen. Je kan foto’s publiceren, en ook uitgebreide artikels verspreiden onder jouw doelgroep. 

Zet je bedrijf online op Google My Business

Klik hier om van start te gaan met Google My Business. My Business is een dienst van Google waarmee je je bedrijfsprofiel kostenloos online zet. Zo’n profiel toont Google in de zoekresultaten aan de rechterkant. Je hebt zo een onmiddellijke zichtbaarheid wanneer mensen zoeken op bv je bedrijfsnaam. Via de dienst kan je de meest belangrijke kenmerken van jouw bedrijf ingeven. Adres, openingsuren, contactinformatie, … kortom alles wat mensen nodig hebben indien ze jouw willen bereiken, staat hier overzichtelijk gepresenteerd. Bovendien heb je ook de optie om foto’s van uw bedrijf toe te voegen. Je kan ook (korte) berichten schrijven om evenementen of acties aan te kondigen.

Creëer nuttige inhoud voor jouw klanten

Het sleutelwoord om succesvol te zijn online is ‘content’ of inhoud. Inhoud zorgt ervoor dat klanten jouw bedrijfsprofiel bezoeken, of het nu via Google, Facebook of een eigen website is. Inhoud helpt hen verder bij de zoektocht naar antwoorden online. Bovendien geeft inhoud zoekmachines aan waarin jouw bedrijf actief is. Dit helpt hen om gericht jouw bedrijfsinformatie te tonen op basis van de sleutelwoorden waarop gebruikers zoeken.

Trefwoorden klik voor meer info

online aanwezigheid SEO

Reageren

Lees ook

Google optimalisatie: 10 tips om je website extra te laten opbrengen

Google optimalisatie: laat je website extra opbrengen

Een website is slechts één onderdeel van jouw online aanwezigheid. Geef jouw website een Google optimalisatie. Hier deel ik 10 tips om je website te integreren in jouw online bedrijfs-netwerk.

Server locatie: impact op website performantie

Webserver omgeving

De locatie van jouw website server is belangrijk voor de optimalisatie. Bekijk hier de impact van server locatie op de laadtijd.

Lighthouse van Google: nieuw in V6

Lighthouse logo

Lighthouse scant websites om hun gebruiksgemak na te gaan en verbeteringen op te sporen. Dit is er nieuw in Lighthouse V6.