Steven 17.07.2019
Hoe wil je gevonden worden op Google / Bing (SEO)?
Vooraleer we starten met optimaliseren van een website, is een duidelijk antwoord op deze vraag nodig.
Het is immers onmogelijk om voor elke zoekopdracht bovenaan te staan. Hoe specifieker jouw website is opgebouwd, hoe meer kans je hebt om bovenaan te staan. Dat is, betalende advertenties niet meegerekend. Maar die slaan we allemaal over, toch?
Waar het om gaat is dit: jij wilt jouw website voor gerichte zoekopdrachten als natuurlijke eerste in de lijst van zoekresultaten hebben. En dat doen we met Search Engine Optimalisatie (SEO).
Klik op de afbeeldingen bovenaan dit bericht. Je ziet dat er twee belangrijke groepen van factoren zijn die de prestaties van jouw website in zoekmachines bepalen. Dit geven we kort weer met de term SEO (Search Engine Optimization).
Ten eerste zijn er de on-page factoren. Dat zijn veelal factoren die je als business owner zelf in de hand hebt, of via je webdeveloper kan laten aanpassen. De on-page factoren gaan daarnaast over de technische performantie van jouw website én over de kwaliteit van de inhoud.
Zo is het zeer belangrijk om een website te maken die geschikt is voor weergave op mobiele toestellen.
Minstens even belangrijk is het om onderzoek te doen naar de trefwoorden waarmee je gevonden wilt worden. Google Ads biedt hiervoor een zeer handige tool aan: de Zoekwoordplanner.
Naast deze technische ingrepen, is de inhoud zelf van groot belang. Google heeft een duidelijke definitie van wat goede en kwaliteitsvolle inhoud is (let op: lang artikel over search engine optimalisatie)
Ten tweede zijn er de off-page factoren. Hierbij zijn Authoriteit en Kwaliteit de twee belangrijkste factoren om te beïnvloeden. Want je fysieke locatie, daar kan je weinig aan veranderen natuurlijk. De authoriteit en kwaliteit verwijzen de bronnen die gerelateerd zijn aan jouw website.
Slaag je er bijvoorbeeld in om links te krijgen vanop belangrijkste websites? Dan gaat Google dat aanzien als zeer positief en jouw website daarom hoger beoordelen.
En vice versa: biedt de link naar jouw website toegevoegde waarde voor de verwijzer? Ook dit heeft een gunstig effect op de ranking van jouw website.
Ben je geïnteresseerd om meer te weten te komen over dit onderwerp? Of wil je jouw website beter laten scoren? Laat je gegevens achter, we bekijken graag samen wat we voor jou kunnen betekenen.
Dagbladhandel Laurisa is een gevestigde waarde in Vorselaar. Zeer ruime keuze aan wenskaarten, breiwol, papierwaren, kansspelen, ...
Gids voor SEO optimalisatie. We gebruiken Lighthouse om te optimaliseren voor Performance, Accessibility, Best Practices en SEO.
Lighthouse scant websites om hun gebruiksgemak na te gaan en verbeteringen op te sporen. Dit is er nieuw in Lighthouse V6.
Reageren