Online aanwezigheid van uw bedrijf in 3 stappen

Steven     15.09.2019

Onder het motto ‘stap voor stap’, zijn hier drie acties die je zelf kan nemen. Met deze acties zet je bedrijf zijn eerste stappen online. Je hebt hierbij geen uitgebreide website of webshop nodig. We geven je ook links naar de bijhorende profielpagina’s.

  1. Maak een profiel van je bedrijf op Facebook
  2. Zet je bedrijf online op Google My Business
  3. Creëer nuttige inhoud voor jouw klanten

Maak een profiel van je bedrijf op Facebook

Facebook is een uiterst populair sociaal platform en daar kan ook jouw bedrijf van profiteren. Maak via Facebook een eigen bedrijfspagina aan om jouw bedrijf zichtbaar te maken voor Facebook gebruikers. Via zo’n bedrijfspagina kan je alle belangrijke informatie delen. Je kan foto’s publiceren, en ook uitgebreide artikels verspreiden onder jouw doelgroep. 

Zet je bedrijf online op Google My Business

Klik hier om van start te gaan met Google My Business. My Business is een dienst van Google waarmee je je bedrijfsprofiel kostenloos online zet. Zo’n profiel toont Google in de zoekresultaten aan de rechterkant. Je hebt zo een onmiddellijke zichtbaarheid wanneer mensen zoeken op bv je bedrijfsnaam. Via de dienst kan je de meest belangrijke kenmerken van jouw bedrijf ingeven. Adres, openingsuren, contactinformatie, … kortom alles wat mensen nodig hebben indien ze jouw willen bereiken, staat hier overzichtelijk gepresenteerd. Bovendien heb je ook de optie om foto’s van uw bedrijf toe te voegen. Je kan ook (korte) berichten schrijven om evenementen of acties aan te kondigen.

Creëer nuttige inhoud voor jouw klanten

Het sleutelwoord om succesvol te zijn online is ‘content’ of inhoud. Inhoud zorgt ervoor dat klanten jouw bedrijfsprofiel bezoeken, of het nu via Google, Facebook of een eigen website is. Inhoud helpt hen verder bij de zoektocht naar antwoorden online. Bovendien geeft inhoud zoekmachines aan waarin jouw bedrijf actief is. Dit helpt hen om gericht jouw bedrijfsinformatie te tonen op basis van de sleutelwoorden waarop gebruikers zoeken.

Trefwoorden klik voor meer info

marketing online aanwezigheid SEO

Laat een reactie achter we horen graag wat jij ervan denkt

Lees ook

SEO tabel

Hoe (SEO) goed scoort jouw website op Google?

Steven     17.07.2019

Hoe zorg je ervoor dat mensen je vinden via een zoekmachine (SEO)? Hier zijn de belangrijkste factoren die jouw website bovenaan zetten!

Lees meer
Webserver omgeving

Server locatie: impact op website performantie

Steven     13.06.2020

De locatie van jouw website server is belangrijk voor de optimalisatie. Bekijk hier de impact van server locatie op de laadtijd.

Lees meer
Lighthouse logo

Lighthouse van Google: dit is er nieuw in V6

Steven     30.05.2020

Lighthouse scant websites om hun gebruiksgemak na te gaan en verbeteringen op te sporen. Dit is er nieuw in Lighthouse V6.

Lees meer